< Till bloggens startsida

nails nails nails

det var länge sedan sist jag fixade naglarna seriöst, så ikväll passade ypperligt. är lite av ett nagelfreak och har alldeles för mycket nagelvårdsprodukter och nagellack.

men har varit utomordentligt duktig och tänker göra en liten guide om vad jag använder när jag förlänger naglarnaoch hur med några ruttna bilder.
först klipper jag till naglarna så dom inte är för långa och så dom får en bra form.


sen rengör jag nagelbanden, stryker på myrrolja, smörjer in nagelbanden, stryker på nagelstärkare och sist ett nagelserum.


sen väljer jag tippar som passar och klipper till dom i rätt längd och filar till dom.


sen så limmar jag på tipparna och kletar på gelen, och sprayar sen på med aktivatorn. upprepar det typ 3 gånger


när tipparna sitter på så filar jag till dom med först en el-fil typ, och sen en vanlig fil.


sen så brukar jag oftast måla naglarna,^ favoriterna just nu


brukar ibland använda en grund innan själva färgen, och avsluta med en en topcoat ovanpå.
DONE!

Kommentarer
Lowisa

Visa resultat?:D

2011-08-05 @ 22:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0